Klantenservice
Chat
Chat
Chat op de website
Bestellen
Al de producten op onze website kan je online aankopen en betalen via de beveiligde site van Multisafepay (bancontact, kredietkaart, Ideal) of bankoverschrijving.
Stappenplan online aankoop:
- Kies het gewenste product in de juiste maat.
- Klik op ‘Toevoegen aan winkelwagen’.
- Verder winkelen of naar de winkelwagen:
Je kunt nu verder shoppen of direct naar je winkelwagen gaan via het icoontje rechts bovenaan de pagina.
- Controleer je winkelwagen:
In je winkelwagen zie je een overzicht van je bestelling. Hier kun je het aantal artikelen aanpassen of een artikel volledig verwijderen.
- Ga naar de kassa:
Klik op “Afrekenen” om verder te gaan.
- Aanmelden of als gast afrekenen:
Kies om je aan te melden, een account aan te maken of als gast af te rekenen. Heb je al een klantenkaart in de winkel? Klik dan op de groene knop ‘registreer en bestel’.
- Vul je order- en betaalinformatie in:
Op de pagina ‘Order & betaalinformatie’ zie je nogmaals de verzendinformatie. Kies een betaalmiddel en vul eventueel je bedrijfsgegevens in. Je kunt hier ook een opmerking aan je bestelling toevoegen. Rechts in beeld krijg je een overzicht van je bestelling en klantenkorting. Heb je een bon? Je kunt die hier ook gebruiken.
- Ga verder naar de volgende stap:
Klik rechts onderaan op ‘Verder naar bestellen’ om door te gaan.
- Leveringsgegevens controleren:
Als je gekozen hebt voor levering via Bpost, kom je nu in de Bpost-module. Controleer je leveringsgegevens en bevestig of kies een postpunt/pakjesautomaat.
- Bestelling afronden:
Je komt nu op het laatste overzicht van jouw bestelling. Betaal met de knop ‘Betalen en aankoop afronden’.
Zodra wij jouw bestelling ontvangen, verwerken we deze zo snel mogelijk zodat deze naar het opgegeven leveringsadres kan worden verstuurd.
Belangrijk: Wanneer de door jou bestelde producten op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de winkel voorrang. In dat geval storten wij het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug op jouw rekening. Pas wanneer je een bevestigingsmail van verzending hebt ontvangen, zijn de schoenen definitief van jou.
Lukt het je niet om online een bestelling te plaatsen? Geen probleem!
Stuur ons gerust een e-mail, dan helpen wij je met het plaatsen van de bestelling. Vermeld alstublieft het gewenste model, de kleur en de maat, evenals je volledige adresgegevens en of je al dan niet een klantenkaart hebt bij ons.
Heb je liever telefonisch contact? Bel ons dan gerust op 0470/66 89 76 Wij helpen je graag met het plaatsen van je bestelling, zodra de drukte in de winkel dit toelaat.
Onder ‘Mijn Account’ vind je een overzicht van al je bestellingen.
Bij elke bestelling kun je de huidige status bekijken.
Zodra wij je pakje versturen, ontvang je een e-mail van Bpost met een track & trace-code. Hiermee kun je je pakje eenvoudig volgen.
Heb je hierover toch nog een vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het telefoonnummer 0470/66 89 76, de chat op de website of via mail contact@mephisto-schoenen.be.
We doen ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om achteraf nog wijzigingen aan je bestelling door te voeren.
Heb je een wijziging? Bel ons gerust op 0470/66 89 76, dan bekijken we samen wat we nog kunnen doen!
Je kan altijd kiezen om je bestelling af te ronden als gast en dus geen account aan te maken.
Het aanmaken van een account heeft wel enkele voordelen:
- Je geniet van 5% klantenkorting op je volgende aankoop.
- Snel en makkelijk je bestellingen raadplegen
- Makkelijk zelf je gegevens aanpassen
- Je adresgegevens worden bewaard waardoor je sneller kan bestellen
Betalen
Online betalen kan met:
Betaling met debetkaart:
Je kunt betalen met je Bancontact of Maestro kaart. Gebruik je Bancontactkaart met een kaartlezer of de Bancontact-app op je smartphone.
Betaling met kredietkaart:
Bij Visa of MasterCard vragen we ook om de verificatiecode van de kaart. Deze controleert of de kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Het bedrag wordt onmiddellijk na je bevestiging van betaling van je kaart gedebiteerd.
Betaling via Belfius Online of KBC Online:
Je kunt ook direct betalen via je Belfius of KBC online bankieren.
Betaling met overschrijving:
Na je bestelling ontvang je een e-mail met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Houd er rekening mee dat wij jouw betaling meestal niet onmiddellijk ontvangen, wat de leveringstermijn kan verlengen. Je hebt 3 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Betaal je niet binnen deze termijn, dan wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd.
Betaling met iDEAL:
Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor Nederlandse bankkaarten.
Betaling met Apple Pay en Google Pay:
Je kunt ook gebruikmaken van Apple Pay of Google Pay voor een snelle en veilige betaling via je smartphone.
Als je een geschenkbon of waardebon hebt, kun je deze uiteraard ook online gebruiken. Tijdens het betalingsproces vul je de unieke code en pincode in die op je bon staan. De waarde van jouw bon wordt dan onmiddellijk in mindering gebracht.
Heb je de code en/of pincode niet? Bel 0470/66 89 76 of mail naar contact@mephisto-schoenen.be Wij helpen je graag verder!
Een geschenkbon of waardebon kan niet worden geretourneerd, geruild of in geld worden omgezet.
Bij elke bestelling ontvang je een bestelbon.
Wil je een btw-factuur? Zorg er dan voor dat je je bedrijfsgegevens toevoegt tijdens het plaatsen van je bestelling.
Als je een factuur wilt ontvangen, stuur ons dan een e-mail naar contact@mephisto-schoenen.be met je verzoek. Wij zorgen ervoor dat je de factuur ontvangt!
Ja, online betalen is veilig! Om de veiligheid van jouw online transactie te waarborgen, werken we samen met Multisafepay. Alle online betalingen worden verwerkt via hun beveiligde systeem, waardoor je bankgegevens altijd versleuteld worden tijdens verzending over het internet. Dit minimaliseert het risico op verlies of diefstal van je identiteits- of kredietkaartgegevens.
Daarnaast maken wij gebruik van de nieuwste beveiligingstechnologieën, zoals SSL-certificaten, om ervoor te zorgen dat al je gegevens veilig zijn. Je kunt met een gerust hart winkelen, wetende dat wij alles doen om je online winkelervaring zo veilig mogelijk te maken.
Levering & afhaling
De levering van jouw bestelling gebeurt steeds door Bpost. Je hebt zelf de keuze waar je het pakket laat afleveren:
- Thuis of op een ander adres naar keuze.
- In een postpunt of afhaalpunt van Bpost
- In een pakjesautomaat van Bpost
Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je steeds een verzendbevestiging met een track & trace code. In deze mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.
Als je niet thuis bent op het moment van de levering, kan Bpost je pakje afleveren op een door jou gekozen plaats. Zorg ervoor dat je je leveringsvoorkeuren instelt.
- Surf naar de website of download de My bpost app.
- Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje.
- Selecteer je favoriete leveringslocatie als je niet thuis bent:
- een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt
- een veilige plaats (bv. carport, tuinhuisje, onder een afdakje ...)
- een buur
Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt Bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.)
Tip: Via de My bpost app volg je al je pakjes in één oogopslag en kan je tot 5 minuten voor de levering aanpassen waar je pakje van bpost geleverd wordt.
Bestellingen die geplaatst worden voor 14u en online betaald worden of via een instant overschrijving worden meestal de dag nadien geleverd door Bpost.
Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je steeds een verzendbevestiging met een track & trace code. In deze mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.
Voor bestellingen boven de 75 euro naar een Belgisch adres rekenen we geen verzendkosten aan. Dit is volledig gratis. Valt het bedrag van je aankoop onder de 75 euro, dan betaal je 5 euro verzendingskosten.
Wanneer je een bestelling plaatst vanuit Nederland bedragen de verzendingskosten 9 euro. Vanuit Luxemburg, Frankrijk of Duitsland komt dit op 12 euro.
Wil je vanuit een ander land een bestelling plaatsen? Neem dan gerust contact met ons op via contact@mephisto-schoenen.be voor de correcte tarieven.
Je kan bij je bestelling ervoor kiezen om deze op te halen in onze winkel in Gent, Oostende of Kortrijk. Wij houden je dan via mail op de hoogte wanneer je bestelling klaar is om opgehaald te worden.
Wanneer je de bestelling komt ophalen kan je de schoenen passen en eventueel alsnog kijken voor een ander paar of kiezen voor een terugbetaling via overschrijving.
Zeker! Laat gewoon even weten in het veld ‘opmerking’ dat je graag een geschenkje wilt en wij pakken het met veel plezier in voor jou.
Retourneren & ruilen
Ben je niet tevreden met je bestelling? Geen probleem! Wij accepteren terugzendingen binnen 14 dagen na levering.
Volg deze stappen om je retourzending aan te melden:
- Stuur een e-mail naar retour@mephisto-schoenen.be
- Retour opsturen:
Je kunt je retour op eigen kosten opsturen naar:
Mephisto Shop
Mageleinstraat 35
9000 Gent.
Dit kan bij Bpost vanaf €6,65
- Gratis omruilen in de winkel:
Als je in onze winkels omruilt, is dit volledig gratis.
Let op: Vul het bijgevoegde retourdocument correct in, zodat het voor ons duidelijk is of je een omruiling of terugbetaling wenst. Op deze manier kunnen we je retour zo snel en correct mogelijk afhandelen.
Stuur of breng producten altijd terug in de originele en onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren. We raden aan om hiervoor de originele verzenddoos te hergebruiken. In het geval van beschadiging van de goederen of de originele verpakking, staat de klant in voor de waardevermindering.
- Gedragen schoenen of gebruikte lederwaren
- Schoenen met (licht) beschadigde zolen
- Schoenen zonder oorspronkelijke verpakking
- Schoenen waarvan toebehoren zoals veters, zolen, hieltjes, extra zakjes ontbreken.
- Artikelen die speciaal voor de klant werden besteld.
Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.
Indien u in onze winkels omruilt is dit volledig gratis, een retour opsturen kan ook op eigen kosten. Dit kan bij Bpost vanaf 6,65 euro.
5% klantenkorting
Bij elke aankoop krijg je een mooie klantenkorting*. Je spaart telkens 5% van jouw aankoopbedrag, zowel online als offline. Dit tegoed houden we bij op jouw digitale klantenkaart. Bij een volgende aankoop wordt deze korting automatisch in mindering gebracht. Je kan er ook altijd voor kiezen om de korting niet te verrekenen en op te sparen voor een volgende aankoop.
*Het klantentegoed is niet van toepassing op afgeprijsde artikelen of bij aankoop van geschenkbonnen, onderhoudsproducten, veters, kousen, zolen en herstellingen. Het klantentegoed is niet cumuleerbaar met andere kortingen en wordt niet teruggegeven in geld of tegoedbon.
Je kan deze online gebruiken indien je email adres bij ons geregistreerd is.
- Klik rechtsboven op ‘inloggen’
- Klik bij ‘Nieuwe klant of klant in de winkel?’ op de groene knop ‘registreer hier’
- Vul bij ‘bestaand klantenaccount linken’ het e-mailadres in dat je hebt opgegeven in onze winkel. Vergeet ook niet de algemene voorwaarden te aanvaarden.
- Je ontvangt een mail met daarin een link om je wachtwoord in te stellen.
- Log in met het e-mailadres en het zelf gekozen wachtwoord.
Heb je bij je bezoek aan de winkel geen email adres achtergelaten? Contacteer ons dan gerust om deze toe te voegen aan je klantengegevens zodat jouw korting online beschikbaar wordt.
Bel 0470/66 89 76 of mail naar contact@mephisto-schoenen.be
Wij helpen je graag verder!
Door een account aan te maken neem je automatisch deel aan onze klantenkorting. Vanaf je eerste online aankoop spaar je dus 5% van je aankoopbedrag die je in mindering kan brengen bij je volgende bestelling.
Je vindt altijd een actueel overzicht van je openstaande korting in jouw online account. Naast je korting kan je hier ook je profielgegevens en een overzicht van al je aankopen terugvinden.
Geschenkbon
Zeker! Je kan een geschenkbon ook online aankopen. De bon zal dan zowel online als in onze fysieke winkels gebruikt kunnen worden.
Een geschenkbon kan worden aangekocht voor elk bedrag naar keuze. Bij het plaatsen van je bestelling heb je de optie om de bon naar jouw e-mailadres of dat van de gelukkige ontvanger te sturen, of om hem via Bpost in een geschenkverpakking te laten bezorgen. Deze wordt binnen ongeveer drie werkdagen bij jou of rechtstreeks bij de ontvanger afgeleverd, afhankelijk van wat je verkiest.
De geschenkbon is 2 jaar geldig na afgifte.
Bij aankoop van een geschenkbon kan geen waardebon of andere geschenkbon in mindering worden gebracht. Dit kan enkel bij aankoop van producten.
De geschenkbon is 2 jaar geldig na afgifte.
Is je bestelling duurder dan de waarde van je bon? Dan betaal je het resterende bedrag met een betaalmethode naar keuze.
Is je bestelling goedkoper dan de waarde van je bon? Dan ontvang je automatisch een nieuwe bon met het resterende bedrag via mail.
Schoenmaat & onderhoud
Mephisto werkt met Engelse maten. Deze kan je terugvinden op de binnenzool van je schoenen en ook aan de binnenkant van de schoen zelf en staat achter EUR.
Ken je je EUR maar niet? Dan kan je altijd in onze matentabel kijken met welke EUR maat jouw maat overeenkomt. Je kan deze matentabel terugvinden op elke productpagina.
Kunnen jouw schoenen ook wel eens een grondige opfrisbeurt gebruiken?
Wij hebben per materiaal opgelijst hoe je best je schoenen proper maakt en behandelt, zodat zij ook de liefde en verzorging krijgen die ze verdienen. Lees onze onderhoudstips hier.
Bij elk model kan je ook de gepaste producten terugvinden zodat je meteen de juiste producten kan aankopen bij de schoenen.
Klachten
Contacteer binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via contact@mephisto-schoenen.be of telefonisch via 0470/66 89 76 met vermelding van jouw ordernummer en wij helpen jou graag verder.
Wij doen steeds ons uiterste best om al onze klanten, zowel in de fysieke winkel als online, de allerbeste service te bieden en kwaliteitsvolle producten te garanderen. Heb je toch een klacht? Neem dan zeker contact op met ons zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
- Tel: 0470/66 89 76
- Email: contact@mephisto-schoenen.be
Hopelijk hoeft het zover niet te komen, maar naast onze interne klachtenprocedure, kan je - enkel in geval van een klacht bij online aankopen - steeds terecht bij het Europese ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Algemene vragen
Binnen al onze collecties, op uitzonderling van de Originals modellen hebben de meeste schoenen en een aantal sandalen een uitneembaar voetbed.
Bij elke schoen/sandaal kan je in de kenmerken terugvinden of de zool al dan niet uitneembaar is. Via de filters kan je ook enkel de modellen zien die je met een steunzool kan dragen. Zo heb je onmiddellijk een duidelijk overzicht van de mogelijkheden.
De collecties van Mobils & Sano zijn evenwel volledig toegespitst op mensen met steunzolen. Niet enkel beschikken deze schoenen en sandalen over een uitneembaar voetbed, de modellen zijn ook iets breder zodat de steunzool hier makkelijk in past.
Indien je nog verdere vragen hebt over onze modellen voor steunzolen kan je ons steeds telefonisch contacteren op 0470/66 89 76 of via mail contact@mephisto-schoenen.be
Over het algemeen zijn onze damesmodellen te verkrijgen van maat 35 tot maat 42 en de herenmodellen van maat 39 tot maat 46. In onze gesloten schoenen zijn ook halve maten te verkrijgen. Uiteraard hebben wij niet al deze maten altijd op voorraad.
Wanneer je een bepaalde schoen bekijkt, zie je onmiddellijk welke maten wij nog op voorraad hebben. Indien jouw maat niet meer beschikbaar is kan je altijd via de knop "Maat niet gevonden? Hou me op de hoogte" je gegevens achterlaten.
Wanneer je een bepaalde schoen bekijkt, zie je onmiddellijk welke maten wij nog op voorraad hebben. Indien jouw maat niet meer beschikbaar is kan je altijd via de knop ' Maat niet gevonden? Hou me op de hoogte' je gegevens achterlaten.
Heb je ergens een model gezien dat je niet op onze website kan terugvinden? Neem dan contact op met ons op het nummer 0470/66 89 76, via de chat op de website of mail naar contact@mephisto-schoenen.be
De foto’s van de producten worden in een professionele fotostudio gemaakt. De kleur die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur van het artikel. Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.
Waarom bij ons bestellen
Bij elke aankoop krijg je een mooie klantenkorting*. Je spaart telkens 5% van jouw aankoopbedrag, zowel online als offline. Dit tegoed houden we bij op jouw digitale klantenkaart. Bij een volgende aankoop kan je deze som in mindering brengen. Tijdens de laatste stap van je bestelling 'de betaling' kan je ervoor kiezen om je openstaande klantenkorting in mindering te brengen. Heb je al een klantenkaart in de winkel? Lees hier hoe je deze online kan gebruiken.
*Het klantentegoed is niet van toepassing op afgeprijsde artikelen of bij aankoop van geschenkbonnen, onderhoudsproducten, veters, kousen, zolen en herstellingen. Het klantentegoed is niet cumuleerbaar met andere kortingen en wordt niet teruggegeven in geld of tegoedbon.
Niet helemaal overtuigd van je bestelling?
Wij aanvaarden terugzendingen binnen de 14 kalenderdagen na levering. Mail naar retour@mephisto-schoenen.be of bel naar 0470/66 89 76 om uw retourzending aan de melden.
Indien je in onze winkels omruilt is dit volledig gratis, een retour opsturen kan ook op eigen kosten. Dit kan bij Bpost vanaf 6,65 euro.
Voor bestellingen boven de 75 euro naar een Belgisch adres rekenen we geen verzendkosten aan. Dit is volledig gratis. Valt het bedrag van je aankoop onder de 75 euro, dan betaal je 5 euro verzendingskosten.
Wanneer je een bestelling plaatst vanuit Nederland bedragen de verzendingskosten 9 euro. Vanuit Luxemburg, Frankrijk of Duitsland komt dit op 12 euro.
Online betalen kan met Bancontact, Bancontact App, Payconiq, Visa, Mastercard, Maestro, Ideal, KBC online en overschrijving, Apple en Google Pay.
Om de veiligheid van jouw online transacties te verzekeren, werken we samen met Multisafepay. Alle online betalingen worden verwerkt via hun beveiligd systeem, waarmee je bankgegevens steeds versleuteld worden bij verzending over het internet. Verlies of diefstal van jouw identiteits- of kredietkaartgegevens wordt hierdoor tot een minimum beperkt.
Heb je hulp nodig bij het maken van je bestelling?
- Bel 0470/66 89 76
- Chat met ons via de website
- Mail naar contact@mephisto-schoenen.be
Wij helpen je graag verder!